Quake - Game Engine
Wikipedia
Number of words | 700 |
Computer science content | medium |
Math content | low |
Business content | none |
English language complexity | medium |
Sub-areas covered
- Computer graphics
- Computer games
- Computer animation
- Game engine
Learning objectives
- to understand the pre-rendering process
- to acquire technical vocabulary associated with computer graphics
- to recognize differences between true 3D games and the earliest 2D or pseudo-3D games
- to learn why Quake became a milestone in game history
Keywords
Summary
The text describes new solutions to graphical problems in computer games delivered in “Quake”. It introduces the idea of displaying only those elements which are visible to the player and calculating the light depending on its angle. The article explains the “mouselook option”, which appears in the game.
Tekst opisuje nowe rozwiązania problemów związanych z grafiką w grach komputerowych, wprowadzone w kultowej grze “Quake”. Przybliża ideę wyświetlania tylko tych elementów, które są bezpośrednio widoczne dla gracza, wprowadza w zagadnienie obliczania światła w zależności od jego kąta padania. W tekście zaznaczono, że “Quake” był jedną z pierwszych gier wykorzystujących sprzęt do wspierania grafiki trójwymiarowej, a także przedstawiono jej wpływ na proces projektowania gier komputerowych. Artykuł wyjaśnia także, na czym polega pojawiająca się w grze opcja “mouselook”.
Pre-reading questions
- the difference between true 3D and “2.5D” games
- optimizing the rendering process
- preprocessing the rendered world
- hardware acceleration
- various problems in games modelling and scientific design
See also: